zondag 22 september 2013

Over Suske, Wiske en Schanulleke...

Zoals ieder jaar gingen de kinderen van een vriendin in de vakantie op kamp.
Zoals ieder jaar moesten ze verkleed worden volgens een bepaald thema.
En zoals ieder jaar gingen we daar samen over brainstormen...
Het thema van dit jaar: stripverhalen.
Mijn vriendin heeft een jongen en een meisje dus werd al vlug beslist dat ze Suske en Wiske zouden worden. De outfits waren niet zo moeilijk.

Er werd een te korte zwarte broek boven gehaald en daar zette ik onderaan de pijpen een boordje aan. Mijn vriendin maakte een pruik met kuifje. Daarvoor gebruikte ze een badmuts en een stukje vilt. Subliem vond ik dat.
Een rode polo vonden we in de winkel.
En af was Suske!








Er werd een wit kleedje gevonden in de winkel en daar zette ik een rood bandje op.
Mijn vriendin maakte een strik.
En af was Wiske...

... Of toch niet helemaal...
Schanulleke ontbrak nog!

Ik nam de opdracht tot het maken van het popje eerst heel enthousiast aan. Daarna begon ik te twijfelen. Lag ik er wakker van. Dacht ik er de hele dag over na. Durfde ik er uiteindelijk niet aan beginnen. Zegde ik het af.
En de dag voor we hadden afgesproken begon ik er tóch aan. Zonder nadenken. En dat leek de beste manier te zijn. Ik was op dreef en maakte zowaar een écht Schanulleke! Oogjes en mondje had ze nog niet toen we foto's gingen nemen. Dit maakte mijn vriendin af. En ik kreeg de foto's toegestuurd.













Ik ben eigenlijk best wel trots.
We maakten Suske, Wiske en Schanulleke, mijn vriendin en ik!

2 opmerkingen: