dinsdag 21 mei 2013

Robotjes! - deel 2

Een hele tijd geleden puzzelde ik maar liefst 2 truien uit mijn metertje robotstof. Je las het hier al: De stoere kaptrui voor grote zus. Ik beloofde je toen foto's van deel 2: een minitrui voor kleine broer. Het duurde even voor het helemaal af was, want ik maakte een gevoerd truitje. Én er hoorden drukknopen op. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar daar krijg ik dus altijd stress van! En dat is net zo bij knoopsgaten. Dan heb je een mooi in elkaar genaaid projectje, maar kan het dus de laatste minuut nog misgaan bij die knopen! En dan is er hoogstwaarschijnlijk ook niks meer aan te doen.
Maar hier liep het dus gesmeerd!

Patroontje komt uit de Ottobre: 1/2012
Ik pastte het wel een beetje aan. Zo zette ik boordjes aan de mouwen ipv af te werken met een bies. Zo gaat het truitje nog wat langer mee: langere mouwjes én mooi bij het omplooien. (Zei ik al dat kleine jongetjes echt wel heel hard groeien?) Zo kon ik voering en buitenstof ook veel mooier aan elkaar zetten.

En ja onze kleine man kreeg al heel wat complimentjes. Zo ook tijdens ons tripje naar Maastricht. Maar daar kan zijn ontwapenende glimlach ook wel voor iets tussenzitten natuurlijk...

Dit is het resultaat in beeld:

vooraanzicht: helemaal gevoerd dus

Enkele details:





De afwerking bovenaan, de afwerking onderaan en een zakje voor kleine man zijn centjes...

En tot slot een foto met model:           lange mouwtjes voor mijn snelgroeiende rakker...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten